Siłownia

W Polsce powstaje coraz więcej siłowni, ponieważ nieustannie wzrasta liczba osób, które doceniają korzyści wynikające z regularnych treningów w takim miejscu. Niestety, nie wszyscy są zadowoleni z osiąganych przez siebie efektów. Warto uświadomić sobie, że brak rezultatów zazwyczaj jest wynikiem popełnianych błędów.

Pierwszy z nich to niewłaściwa ilość powtórzeń. Ćwiczenia należy powtarzać określoną ilość razy, w zależności od celów, które chce się osiągnąć. W przypadku chęci zwiększenia siły ilość powtórzeń powinna być mała, ale konieczne jest wybranie większego ciężaru. Przyrost masy zapewnią 3 serie, składające się z 8-10 powtórzeń z obciążeniem 80% ciężaru maksymalnego. Podczas trenowania wytrzymałości siłowej należy natomiast wykonywać 3 serie, składające się z 15 powtórzeń z 60% ciężaru maksymalnego. Kolejna kwestia to niewłaściwy czas przerwy. Tutaj też należy wziąć pod uwagę cel treningu. W przypadku pracy nad siłą przerwa powinna trwać przynajmniej 3 minuty, a przy zwiększaniu mięśni optymalny czas to 60 sekund.

Ważną rolę odgrywa także właściwe odżywienie. Niestety, nawet stosując starannie opracowaną dietę, nietrudno o niedobory składników odżywczych, które mają negatywny wpływ na sportowe rezultaty. Z tego względu osobom intensywnie trenującym zaleca się suplementację. Suplementy diety i odżywki także należy wybierać z uwzględnieniem celów treningowych. Warto stale przyjmować odżywki białkowe i węglowodany, natomiast co jakiś czas zastosować kreatynę albo prohormony.

Skomentuj


O nas

Naszym celem jest popularyzacja wiedzy na temat uprawiania sportu i wszystkich aspektów z tym związanych. Takich jak odżywianie, trening itp.

Newsletter